47 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului

Date:

Acum 47 de ani, la 20 septembrie, în apropiere de Bâlea Lac, în prezenţa „conducerii superioare de partid şi de stat” (aşa se spunea, în limba de lemn a vremii) a fost deschis traficului DN 7C, vestitul drum Transfăgărăşan.

Potrivit argesulonline.ro, lucrările la această capodoperă a ingineriei româneşti au început la finalul anului 1969 şi au fost finalizate în mai puţin de cinci ani, cam tot atâta cât durează, azi, redactarea unui studiu de fezabilitate şi pregătirea documentaţiei pentru licitaţie la un drum asemănător.

I s-a propus preşedintelui comunist al vremii, Nicolae Ceauşescu, ca drumul să-i poarte numele, însă, surprinzător, acesta a refuzat propunerea „oamenilor muncii”.

Un camion SR 101, produs la Braşov, pe şantierul Transfăgărăşanului, în zona barajului de la Vidraru

De menţionat: în plin regim comunist, toate lucrările la drumul Tranfăgărăşan au fost făcute folosindu-se în exclusivitate utilaje şi echipamente fabricate în România: tractoare produse la Braşov, autocamioane şi autobasculante SR 101, SR 131 Carpaţi şi SR 113 Bucegi, fabricate, de asemenea, la Braşov, maşini ARO (IMS) produse la Câmpulung, buldozere, excavatoare şi utilaje terasiere de asemenea, româneşti etc.

Citește articolul integral pe argesulonline.ro!

Surse foto: Imola Martonossy, transfagarasan.info

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Distribuie articolul

Subscribe

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Administrația Fondului pentru Mediu a suspendat poprirea conturilor companiei Blue Air

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a decis suspendarea popririi...

Proiecţie #Dog Poop Girl la Amfiteatrul TNB, de Ziua Cinematografului

Teatrul Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti (TNB) transformă...

Un nevăzător din Oradea a obținut permisul de conducere cu complicitatea soției, care l-a denunțat după divorț

Doi orădeni, foşti soţi, sunt judecaţi pentru fals material...